İyi ki Varlar #1 Kahraman Tazeoğlu - Vazgeçtim

Kahraman Tazeoğlu'nun 'Vazgeçtim' adlı romanı, kapağı ve giriş kısmıyla okuyucuyu, hikayeyi okurken kendiyle, kendi yaşanmışlıklarıyla yüzleşmeye davet ediyor açık bir şekilde...

1) "İnsan sebepsiz yere terk eder mi sevdiğini?"

İlk bakışta muhtemelen çoğu kişinin 'güzel soru' olarak yorumlayacağı bu cümleye, bir de bir insanı hala seviyorken kendini 'yeter' demek zorunda hissetmiş olan bir insanın gözünden bakın. Sizi böyle bir duruma ne getirebilir? İlişkide tek taraflı çaba? Narsist bir sevgili? Düşünmeye değer bence.

Film izlemenin, müzik dinlemenin, kitap okumanın benim için değeri çok fazladır. Ve şu konuda bana katılacaksınızdır: Bir filmi nezaman izlediğiniz, bir şarkıyı nezaman dinlediğiniz ve bir kitabı nezaman okuduğunuz çok önemli etkenler. Kendimden bir örnek vermem gerekirse, 'İncir Reçeli 2' derim. Bu filmi, çıktığında, sevgilimle sinemada izlemiştim. Ve hakkındaki yorumum "Çok güzel, ama ilki daha iyiydi" olmuştu. Bir sene sonra, sevgili maziye karışınca, o filmin DVD'sini aldım, birdaha izledim. Artık ilk film bunun yanında halt etmişti. Çünkü siz ne yaşarsanız, eserlerden onu çıkarırsınız. Bunu Kahraman Tazeoğlu da şöyle özetliyor:

2) "Benim satırlarımın değil, kendi öykünüzün altını çiziyorsunuz. Hangi cümlelerin altını çizdiğinizi değil, niye çizdiğinizi düşünün."

Ve kitaptan bazı satırlar:

- "Bu yüzden herkes başka sever. Ve herkes başka türlü teslim olur aşka..."

- "Bu dünyada babana bile güvenmeyeceksin lafının karizması, denize düştüğünde yılana sarıldığın an biter"

- "Aşkla ilk tanışmanda bilmediğin bir heyecan içinde bildiğin duyguları ararsın ve bunu aşk sanırsın. Ama tecrübelendikçe işler tersine döner ve sen bildiğin bir duyguda bilmediğin bir şey aramaya başlarsın ve bunun gerçek aşk olduğunu bilirsin."

- "Bir gün çekip gitmeyeceğini garanti altına aldıktan sonra herkes sever ama emniyet kemerli aşklar gerçek aşk olamazlar."

(Bu cümle benim tüylerimi ürpertmişti okuduğum zaman. Çünkü okumadan bir gün önce, bir şiir yazmıştım ve aynı şekilde aşkta sorun olarak emniyet kemerinden bahsetmiştim...)

- "Senin dışında herşeyi yaşamış gibiyim..." 

Yorumlar