Kız Gitti, Anne

Hayat bazen, bir annenin elinden cümle kurma yeteneğini çekip alan yaramaz bir çocuk. Ve hayat bazen, tek kelimelik cümleler kurmak zorunda olan bu annenin, özgür iradesiyle kelimelerin boş olduğuna ve kullanmaya değer olmadığına karar veren oğlunun mutluluk durumunu, "Kız?" diye öğrenmeye çalışması.
"Yok anne, kız kalmadı, bitti."
"Hayır. Bitmedi."
O yüzündeki umut dolu bakışın bir karşılığı olsun isterdim, ama "Yok anne. Kızı başka limanlarda yüzerken görmüşler bile, anne." Beraber geçen iki buçuk seneyi sindirmesi, 3 aymış. Ben, en son 9-10 sene önce gördüğüm, 11-12 yaşındaki masum bir çocuğun gözüyle hoşlandığım kızı, iki gün üstüste görüp, ihanet eder gibi hissedeceğim için, yanına gidip hal hatır soramazken.
"...Gıcık..." 
Güzel kelime seçtin anne. Gıcık. Başka bir şey değil. 
Yok anne yok, kız gitti. Harcama, o her nefese düşen tek kelime hakkını, onun  uğruna. Söz, kaderin en güzeli olmadı belki, ama gelinin en hayırlısı senin olacak. Birdaha kolay kolay kimseyi getirmem ayağına. 

23.12.2015
20:39



Yorumlar

  1. Hayırlısı olsun, oysaki anneler çocuklarının bakışına göre cok konuşurlar degıl miydi.? Ünlü dır dır cılar ;) Az ama öz konuşmak iyidir. Bazen yaralanırız ama bunlar bizi güçlendirir Kısmet de ne varsa o.

    YanıtlaSil
  2. Genelde öyledir, ama benim annem yaklaşık 20 senedir konuşamıyor, ben de 21 senedir konuşmaktan haz almıyorum, biz de böyle değişik bir ana-oğul'uz işte. Genelde gülümseyerek anlaşan. Sanırım ana iletişim türü gülümsemesi olan insanlar sarsılsa da yıkılmaz.

    YanıtlaSil
  3. İşte bunlar hep tecrübe, asıl kişiyi bulduğunda kıymetini bil diye :) demem o ki bitmemiştir o :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi, bedel ödemeden bir şeyin kıymeti bilinmezmiş. Umarım doğru kişi geldiğinde, o da önden sağlam porsiyon bedel yedirtmez, bunları sayar ve mutlu kısıma geçeriz :D

      Sil
  4. Evet kolay kolay kimseyi götürmeyin o saygıdeğer anneye... Onun o heveslerine, ümitlerine yazık değil mi? Evladı için en güzelini en hayırlısını dileyip duran değerli anneye yazık değil mi? Siz üzüldüğünüz için ciğeri kavrulmuştur onun. Sağlık olsun diyorum üzülmüş olsam da...

    YanıtlaSil
  5. Ne mutlu ki sonunda "Amaan, bize kız mı yok" diye güldürmeyi başardım, o gülünce anlıyorsun ki: Var.

    YanıtlaSil
  6. Hayırlısı olsun, umarım en yakın zamanda doğru kişi çıkar karşına ve anneciğine müjde verirsin bu defa.

    YanıtlaSil
  7. Sana kız mı yok?! :) bir adet klişe teselliyle ben de eşlik edeyim istedim ama boşver bir zaman gelecek "iyi ki de olmamış" diyeceksin emin olabilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klişelere düşmanım normalde, ama "acılara tutunmak" yerine, güldürdüğü sürece klişelere tutunmak faydalı olsa gerek. Burdan Ahmet Kaya'yı da anmış olayım :))

      Sil

Yorum Gönder