Gülüyorsam Ölmüşsün

Sürekli içine atınca insan, aklından geçip kalbini ezenleri, gün gelir dayanamaz ve patlarmış. Öyle mi? Nasıl kanıtlarım size aksini? 

Sizin içiniz bir hapis cezasını andırıyor olabilir, herkesi kendinize, kendinizi de herkese benzetmek zorunda mısınız? Benim içim düpedüz darağacı, idam ediyorum kusmadıklarımı. 
Hemen değil belki, ama eninde sonunda mutlaka. Son söz hakkı tanıyorum kurbanlarıma, sonra laf lafı açıyor bazen. Öleceğini bilen birinin sohbeti diri olur, derin olur, iz bırakır sende. Hataları aynan, pişmanlıkları sınavın olur. Hayatta kalabilmek için yalvaran olmadı henüz. Ben yalvarırım ama her birine. Diz çöker, bir söz dilenirim, bir cümle, "Seni hayatta bırakmam için bir şey söyle bana. Ya ikimiz yaşayacağız çünkü, ya da birimiz veda edecek. Sen ve hayat, eş anlamlılığınızı yitirdiğinizden beri ikinize birden tutunamaz oldum, seçimimse yaşamaktan yana. Yeniden hayat olamayacaksan, ecelim olmana da izin veremem. Hadi söyle..." 

Siz ne yapıyorsunuz içinize attıklarınızı? Doğru ya, dobrasınız siz, açık sözlü, ne varsa söyleyip dışa vurursunuz. Peki bitiyor mu gerçekten? Öyle yaparak, zararın büyüğünü kendinize vermiyor musunuz zaman zaman? 

Çok gülenin sessiz çığlıkları olurmuş. Siz, felsefeyi, psikolojiyi hobi zannedenler, kimin ruhu daha hasarlıdır? Her şeye rağmen gülmekten vazgeçmeyenin mi? Yoksa gülüşlerde bile keder arayanın mı? Saçlarımda neden bir anda bu denli aklar birikmiş henüz yirmi birimde. "Dertten" dediniz içinizden, yanlış mıyım? Bilemediniz... Öldürmekten. 

Öldürmek ve gülmekten.



Yorumlar

  1. Ben içime attiklarimi biriktirip siserdim artik yazip rahatliyorum. Okuyan düsünsün biraz da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmanın sendeki o etkisinin hiç kaybolmamasını diliyorum abla. Beni bazen rahatlatır, bazense hiç olmazsa bir uğraş olur.

      Sil
  2. İçine atmak mı? Dobra olmak mı? ikiside insan özüne zarar verir...
    Ortası yok bu ya da ortası benim:) kah dobra kah içine kapanık... kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de ortayı bulmak değil de, ikisinden birinde ustalaşmaktır insanı iyi edecek olan.
      Teşekkür ederim, ve hoşgeldin:))

      Sil
  3. Kırıldığımı o kişilere söylesemde pekte umurlarında olmuyor. Bazen sadece açık sözlü oluyorum içimde kalmasın diye. Bazı şeyleride dışa vuramıyorum çünkü kendim daha kabullenip sindirememiş ve bir karar aşamasında olduğum için

    YanıtlaSil
  4. Hallo Tayfun,
    eine sehr interessante Perspektive der Vergebung:)
    Nun bin ich neugierig auf Dein Blog.
    Frohes Schreiben!
    Özlem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vielen Dank:)

      Aber bei Vergebung muss ich widersprechen, auch wenn ich verstehe, dass man das durchaus auch so interpretieren kann. Vergebung gehört nicht zu meinen Stärken. Ich lasse das "leider" bewusst weg.

      Ich schaue bei Gelegenheit auch vorbei:)

      Sil

Yorum Gönder