Hele Bi Çay Dökün De İçek

Yine bütün gece, duyduğum saçma sapan, ırkçı bir cümleyi kafaya taktıktan sonra, bu sabah iki satır yazmak geldi içimden. Rahatladım mı? Hayır. Bir faydasını görecek miyim zamanla? Ona da hayır. 
Uzun zamandır beklettiğim "Yaradanla Aramda Bir Mesele" isimli, uzun bir yazımı telefonuma geçirmeye üşendiğimden, bu aralar kısa kısa düşüncelere ağırlık verdim. Belki bundandır sinirlenmeme değmeyecek sözleri büyütüp malzeme yapmam...

Neredeyse çayı sevmeyenin vatan haini ilan edileceği bir algıyla karşılaşıyorum bazen. Evet, ben çay sevmiyorum. Hem de Leyla ile Mecnun'u, İsmail abiyi çok sevmeme rağmen. İzleyenler anladı. 
Sıcak boğuyor beni. Ardından soğuk su içeceksem, ne anlamı kalır zaten? Ayrıca ben uzun süre şekersiz de içtim çayı, o daha berbat. Çayın kendisini, olduğu gibi denedim yani. Tıpkı milliyetçiliğiniz gibi. Irkçılar üzerine alındı. 
Ben de milliyetçiyim. Ama şekeri bir yana bırakıp, bir adım geriden izliyorum bazen. Sıcağı boğacak gibi oluyor, son dönemlerde kendi kendime yetiştirdiğim soğukkanlılığım olmasa. "Sen nasıl türksün? Sen kürtlerin avukatı mısın?" cümleleri de yöneltildi bana, "Pis milliyetçi!" yakıştırması da. Ama beni bunun bir ortası olmadığına inandırmak isteyenler karşısında, herzaman tam da o orta noktada durmaya devam ediyorum. 
Türk'üm ben. Doğma büyüme Almanya'lı olsam da. Aidiyet duygusu çok yüksek olduğundan dolayı, hiçbir zaman aksinin iddia edilmesine de izin vermedim, karşılığını vermeden. Ama insancıl bir Türk'üm ben. Öyle görüyorum ki, her milletin insanını bu şekilde en az ikiye ayırmakta fayda var. Her ne olursa olsun, koca bir ırka, millete nefret beslemeyenler, hatta besleyemeyenler, bir de sıfat bulmak için uğraşmak istemediklerim. Onlar kendini tanıdı. 

Kötülük yapan her insan, bir birey olarak değerlendirilmeli. Kimse tek başına herkesi temsil edemez. Öyle olduğuna inandığım gün, kendime Türk demekten de, insan demekten de vazgeçmem gerekir. O gün gelmez. 

 Sevgi, şeker olsun çayınıza. İçmezsem şerefsizim.







Okumayan vardır mutlaka, benzer konuda daha önce döktüklerim: Milli Duygu

Yorumlar

  1. Vatan hainliği hiçbir dönemde bu kadar kolay olmamıştı. Ama, kimi hainlikler de madalya gibi takılıyor insanın göğsüne işte. İnsan dedim, insan olan bu devirde otomatikman hain oluyor. Bir de Nazım'ı yad edelim tam olsun:
    "...vatan, kurtulmamaksa kokmuş karanlığımızdan,
    ben vatan hainiyim.
    yazın üç sütun üstüne kapkara haykıran puntolarla:
    nâzım hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ."
    Çay ile Türklük arasındaki bağı pek kuramadım. Ben çay severim; ama sevmeyeni anlamyacak bir durum göremiyorum ortada. Neyse üzme kendini. İyi ve dürüst insanlar bu aralar esen yelden dolayı bile hain olabiliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sen eklenti gerektirecek bir yer bırakmadın, ya da benim şu an aklıma fazlası gelmiyor. Sözlerine katılıyorum tamamen, bir şablon var ortada ve ona uymayan anlına damgayı yer. Ya doğrusun, ya da düşman.
      Çay kısmı o kadar da önemli değil zaten, abartmayı severim kıyaslama yaparken:)

      Sil
  2. Hep bu hipsterlar yüzünden moda oldu zaten bu çay. Önce ne öyle fakir gibi çay mı içeceğiz diyen tipler bile şimdi çay tiryakisi oldu. En kötü chai tea latte falan alıyorlar :D Yarım saatte yapılan içecek güzel mi olurmuş, 5 kere kahve yaparım daha iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hipster salgını memlekete bile ulaşmış demek, kara haber tez duyulurmuş oysa. İşid 1, bunlar 2, mitoz bölünme gibiler. Chai Latte fena değil ama bak, utanarak da olsa iki sipariş ettiğim oldu:D

      Sil
  3. ÖNCE İNSAN OLDUĞUNU DÜŞÜNMEN ÇOK ÖNEMLİ,EINSTEIN IN BİR SÖZÜ VAR ÖNCE İNSAN OLDUĞUNU HATIRLA GERİYE KALAN HER ŞEYİ UNUTABİLİRSİN.ALLAH TA BİZLERDEN BEŞER DEĞİL DE İNSAN OLMAMIZI İSTİYOR.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve onun isteğini kıran bunca insan. Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Ben de çay sevmeyen kitledenim ikram edilince alsan olmaz almasan hiç olmaz. Çaktırmadan çiçek dibine döküyorum hocam.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Bir insan kendini Türk hissediyor ve Türk'üm diyorsa, bu bir ırkçılık değildir. Milliyetçi olmak da kabahat değildir. Bir insan milliyetçi olabilir. Ben de hem Türk'üm, hem de milliyetçiyim, neden milliyetçiyim? Milletimi sevdiğim için milliyetçiyim. Milletini sevmekten daha güzel ne olabilir ki?..

    Ben de çayımı şekersiz içerim. Alışmak biraz zor oldu ama, en sonunda başardım. Şekerli içilen çayın tadı bir başkaydı. Yazınızın sonunda paylaştığınız cümle çok hoşuma gitti. Çok beğendim. Çaydan zevk almak için onu birazcık da olsa tatlandırmak gerekir. Madem şekersiz içiyoruz, o halde içine birazcık sevgi katar ve karıştırırsak, işte o çay sizin söylediğiniz gibi, içilmez olur mu hiç?

    Çok güzel bir yazıydı. Çok beğendim ve büyük bir keyif alarak okudum. Kalemine ve yüreğine sağlık ve mutluluklar dilerim. Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder