Itiraf: Korkağım Ben



"Dur sen dur, sen yapamazsın bırak, ben hallederim." Yemek yapmayı öğretsene bana da, lazım olur. "Ne yapıcan sen yemek yapmayı?.. Tamam tamam, başka zaman, şimdi olmaz." 

"Hiçbir şey beceremiyorsun." 

Doğruya doğru, bugünlerde ne zaman karnımı kendi başıma doyurmam söz konusu olsa, kendime sorduğum tek soru: Evde sucuk var mı? Varsa sucuklu, yoksa sade. 

Yapamam, başaramam korkusuyla birçok mücadeleden kaçtığım doğrudur. Mesela matematik dersinde yazılılar olurdu, testler. Zayıf olduğum bir alan, önceden çalışmam gerekir. Farkındalık asla sorun olmadı benim için hayatımda. Her şeyin farkındayım kendimle ilgili. Ama yeter mi? Yetmez. Kafam almaz düşüncesiyle, deneyip de kendi kendimi mahçup etme ihtimalinin korkusuyla, test öncesi gecesine kadar ertelerdim o derse çalışmayı. Onun yerine, iyi olduğumu düşündüğüm işler kovalardım, bana kendimi iyi ve bir halta yarıyor muşum gibi hissettiren işler. 

Mücadelelere, zorluklara çok az zaman ayırırdım. Ama sonra ne olurdu dersiniz? O testi başarıyla geçerdim genelde, öğretmen gelene kadar kapının önünde hala acele acele bilgi pompalardım beynime, hemen sonrasında tekrar unutmak üzere,  ama ne yapar eder başarırdım. 

Bu mücadeleleri uzun bir zamana yayabilmek için çabalıyorum şimdi,  13 sene ağır çalışmadan buralara gelip, ünervisitede bir anda çalışmayana ekmek olmadığını anlayan bir gencin hikayesi. 

Çalışınca oluyor, bunu başından beri biliyorum. Bir şekilde uyguluyorum da. Ama olmasın sadece. İyi olsun. Daha iyi olsun. 

Bakalım çok çalışmak nasıl bir şeymiş.

18.03.2016
17:10







"Yarım kalmış devrimin bende 
Değeri ne kadar olur ki sende 
Çok yorulmuş gibisin 
Ama o vazo düşmesin 

Senin için senden ayrı durdum 
Saatleri hep öğlene kurdum 
Ama artık bana yeter 
Akşam akşam bu keder 

Bunu uzun zamandır sormak istiyordum 
Ama biraz korkak biriyimdir üzgünüm 
Ama kişilikte düzgünüm 

Telefonumun şarjı hala 
Dolamadı ne yapıcaz pekala 
Gidebiliriz de ama  
Yol da kapanır falan mazallah 

Yeterince korkutucu değilim 
Duran toplarda gayet iyiyim 
Öteki olarak geldiğim yerde 
Hala yabancı gibiyim"

Yorumlar

  1. "Sucuk varsa sucuklu, yoksa sade" :)) İnsan ilgi duymadığı konuları işini görene kadarlık tutuveriyor hafızasında; ama söylediğin gibi bu metot üniversitede pek yararlı değil. O yüzden çok çalışsan iyi edersin :) Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Çok çektim şu balık hafızamdan:)) Bir futbolcunun forma numarasını gördüğümde asla unutmam ama, çok lazım ya.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder