İyi Geceler

Bir gece uyuyamazsın, iki gece, üç gece. Ama son bir yıl içinde uykunu aldığın bir gün bile hatırlamadığını farkettiğinde, bil ki bir şeyler yolunda gitmiyor, yoluna girmek bilmiyor. Aslında on saat uyuduğun günler bile olmuştur, ama uykunu alabildiğin anlamına gelmiyor işte. Suçlusu sensin belki de her şeyin. Ya da haklı olmak mutlu etmiyor seni. Kapanması gereken hesaplar vardır belki hala, ve hepsi gibi bunu da cebinden ödeyeceksin. Yarım kalınmışlıklara düşman olabilirsin, virgülü silerek noktayı da kendin koyabilirsin ama. Sana verilmiş sözler uçuşuyordur belki gözlerinin önünde, tutmaya gayret bile gösterilmeyen. Sen de sözler vermişsindir, gerçekleştirmesi bir senin elinde olmayan. Sen de az değilsin, sen var ya. Uyuyamamak, kafaya takmak, bunlar suçsuzlara mahsus, umursayanlara, önemseyenlere, vicdan azabı duyabilenlere. İyilere mahsus. Uyumayarak kendini öyle olduğuna inandıramazsın. İyi biri değilsin sen. İyi biriysen, güzel şeyler gelmeli başına. Kötüsün sen. Kötü. Koy noktayı, yat uyu. 

Yorumlar

  1. İnsanın aklında bir takım çözemediği sorular olduktan sonra isterse 20 saat uyusun aklı her zaman o soruna takılacağı için o kadar uykunun bile çok faydasını göremez diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılmamak elde değil. Günde hiç olmazsa birine cevap bulsak ,yine biraz uyuruz heralde.

      Sil
  2. Başına iyi şeyler gelmiyorsa kötü birisindir ne demek yahu? Senin gibi akıllı, mantıklı, bu zamanda zor bulunur nitelikte bir insana yakıştı mı bu saçmasapan bakış açısı? Başına iyi şeyler gelmiyor; çünkü başına çok iyi şeyler gelebilmesi için bu kötü şeylerin gelmesi gerekiyor. Abla sözüne itimat et sen, bu gerçekten böyle. Kötü şeyleri bu gerçeği düşünerek def et gitsinler. Çok çok iyi şeylerin yerini işgal etmesinler daha fazla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bana bu abla tokatlarını at yeri geldikçe, etrafımda olsa olsa pohpohlayan oluyor, bir tokat atanım yok. Benim bi görüşüm var, hep derim ki: İnsan kendisi hakkında iyi biri olduğunu söyleyemez. Yani benim iyi ya da kötü olduğuma dair kararı, beni bir yerden tanıyan herkes kendince vermeli. Sen beni böyle görüyorsan, bu mutlu eder beni. Ama başıma gelenler hariç, iyi biri olmak için yeterince iyilik de yapmadığımı düşünüyorum.

      Sil
    2. Böyle olabilir bak. Yeterince iyilik yapmadığını düşünmek doğal, tabii bu kötü birisin demek değil :) İyi şeyler de olacak. Çok çok kötü şeylerden çıkmış ve iyi şeyler bulmuş biri olarak gönül rahatlığıyla yazıyorum. Olacak. Olmaması doğaya aykırı.

      Sil
  3. Tam olarak da oradayım kafam meşgul uyku hikaye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklıma ilk gelenleri kısa bir yazıya döküp sonuna nokta koyduktan sonra biraz daha kolay oldu uyumak. Belki sende de işe yarar.

      Sil

Yorum Gönder